Sleep like a baby
Slaap.
Slaap is ontzettend belangrijk wanneer je bewust wilt veranderen. Veranderen kost moeite.
Wanneer je geen goed slaappatroon hebt is de kans groot dat je snel terugvalt in oude patronen (dit kost namelijk veel minder energie).
Start dan ook altijd, wanneer je wilt veranderen, met het optimaliseren van de kwaliteit van je slaappatroon.
Enkele algemene adviezen (deze zijn niet voor iedereen van toepassing):
  • Ga rond dezelfde klok op bed, en sta rond dezelfde tijd op.
    Op deze manier creรซer je een ritme voor je lichaam waarop zij zich gaat instellen.
  • Het aantal uren dat je slaapt is niet leidend,ย leidend is of je fit wakker wordt.
    Sommige mensen zijn er bij gebaat om later op bed te gaan, en later wakker te worden (avondmensen).
    Als deze mensen iedere ochtend vroeg opstaan zullen zij nooit het maximale uit hun slaap halen.ย Ga dus op het tijdstip naar bed dat bij je past.
  • Creรซer een slaaproutine.
    Als je iedere dag hetzelfde patroon volgt voordat je gaat slapen โ€˜zeg jeโ€™ eigenlijk tegen je lichaam dat je wilt gaan slapen, hetgeen bevorderend werkt bij het inslapen.
  • Gebruik de slaapkamer primair voor slapen en seks, zo min mogelijk voor andere dingen.
    Dit heeft te maken met associaties die je hersenen maken. Wanneer je bijvoorbeeld veel in je slaapkamer werkt, is de kans aannemelijker dat er ook een werkassociatie gecreรซerd wordt door je hersenen. Meestal moet je om te werkenย alertย zijnย ๐Ÿ™‚.
  • Geen blauw licht voor het slapen gaan.
    Blauw licht kan een sleutelrol spelen wanneer je moeite hebt met inslapen. Blauw licht is o.a. afkomstig van telefoons, tablets, tvโ€™s en laptops.
  • Als je niet na 10-15 min. In slaap valt ga dan naar een andere kamer.ย Als je slaperig wordt kom dan terug.
  • Vermijd dutjes, als je hier gevoelig voor bent.ย Als mens zijn wij gewoonte dieren, geef jij je dus in aan deze dutjes zal dit ongetwijfeld een patroon worden die wellicht niet bijdraagt aan je doel.
  • Tel van 300 en terug.ย Deze methode werkt tegen mijmeren. Tel als volgt: drie, nul, nul (3-0-0), twee, negen, negen etc.

โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”

๐—ช๐—ถ๐—น ๐—ท๐—ถ๐—ท ๐—บ๐—ฒ๐—ฒ๐—ฟ ๐—ต๐˜‚๐—น๐—ฝ? ๐—ข๐—ณ ๐˜„๐—ถ๐—น ๐—ท๐—ถ๐—ท ๐Ÿฑ-๐Ÿด ๐—ฐ๐—บ ๐—ฏ๐˜‚๐—ถ๐—ธ๐—ผ๐—บ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป๐—ด ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฟ๐—น๐—ถ๐—ฒ๐˜‡๐—ฒ๐—ป ๐˜‡๐—ผ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ ๐—ฏ๐—น๐—ถ๐—ท๐˜ƒ๐—ฒ๐—ป๐—ฑ ๐—ฐ๐—ฎ๐—น๐—ผ๐—ฟ๐—ถ๐—ฒรซ๐—ป ๐˜๐—ฒ๐—น๐—น๐—ฒ๐—ป?
๐Ÿ‘‰Klikย  hierย  voor onze coaching diensten

Of plan hier je gratis intake ๐Ÿ‘‰ Plan intake

โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”โ€”
Vind je het nog een beetje spannend om te beginnen, maar wil je hier wel alvast wat meer over weten?

Download dan ons e-book: Afvallen zonder calorieรซn tellen ๐Ÿ‘‰ย Download hem hier!

 

Reactie plaatsen